Klantgericht Ondernemen

Klanten centraal stellen wordt steeds belangrijker om succesvol te kunnen ondernemen. Klantgerichte organisaties presteren nu eenmaal beter. Ze weten meer waarde toe te voegen en weten beter hoe ze klanten moeten aantrekken en vasthouden.

Met het programma Klantgericht Ondernemen kijken we hoe je jouw klanten centraal kunt stellen in je strategie, activiteiten en organisatiecultuur. Met als doel om een vruchtbare langetermijnrelatie op te bouwen. We ondersteunen je met concrete plannen en begeleiden je bij de uitvoering.

Onze aanpak

Voorzie biedt altijd maatwerk. We kijken naar jouw vraag en situatie en stellen op basis daarvan met elkaar een programma samen. Dat programma bestaat uit een of meerdere onderdelen van een of meerdere thema’s. Net wat past. Ben je geïnteresseerd wat Voorzie voor jou kan betekenen, neem contact met ons op.

Het thema Klantgericht Ondernemen bestaat uit verschillende onderdelen.

1  Bewustwording -  Business Game Klant-erger-je-niet

Bewustwording is het begin van verbetering. Om medewerkers bewust te maken van hun gedrag, spelen we de Business Game Klant-erger-je-niet. Zo worden ze op een luchtige manier geconfronteerd met zichzelf. En kunnen ze goed inschatten hoe ze in de praktijk van alledag overkomen.

2  Communicatie

Goed communiceren met je klanten is van het grootste belang. We kijken kritisch naar alle bestaande communicatiemiddelen en maken op basis daarvan een nieuw marketing- en communicatieplan. Ook volg je een masterclass Social media.

3  Monitoring

Bij dit onderdeel gaan we aan de slag met drie verschillende zaken:

  • Segmenteren en ontwikkelen bedieningsconcepten (zie thema Businessmodel)
  • Uitvoeren van een digitaal klanttevredenheidsonderzoek
  • Het maken van een plan van aanpak om verbeteringen door te voeren

Vragen waar we bij stilstaan:

  • Waarover en met wie wil je communiceren?
  • Welk klantsegment ga je bedienen?
  • Hoe ga je communiceren?
  • Wat is je waardepropositie?
  • Wat ga je doen voor de klant?
  • Hoe ga je segmenteren?
  • Wat is je bedieningsconcept?
  • Hoe meet je klanttevredenheid?
  • Hoe creëer je ambassadeurs?
  • En hoe zet je ze in?

Wat levert het op?

Klantgericht Ondernemen levert een betere relatie op met je klanten doordat je jouw organisatie aanpast aan hun wensen. Dat klinkt simpel maar het maakt een oneindig verschil. Wie van klanten ambassadeurs weet te maken, heeft de toekomst.

Klantscan

Hoe klantgericht ben je nu? Vergelijk jezelf met collega’s en doe de scan.